Peut on voloterement refuser de payer le blood de l'ex nihilo et ainsi bruler ( ainsi ne plus avoir une fame sur la tete par exemple ) ??
Ex Nihilo [FN:R2]
Cardtype: Action
Cost: 1 blood
Discipline: Necromancy
+1 stealth <action>.
[nec] Put this card on this vampire. The vampire with this card gets +1 stealth. Damage inflicted by this vampire in combat is reduced to 0, and this vampire is immune to non-aggravated damage. This vampire cannot gain blood; any blood this vampire gains goes to the blood bank instead. During your master phase, this vampire burns 1 blood or is burned. You may choose to burn this card during your untap phase.
[NEC] As above, but you may burn this card during any Methuselah's untap phase.
bien sûr.
c'est le contrôleur du vamp qui choisit s'il brûle le blood ou le vampire. Ca peut être utile si quelqu'un a posé un fame sur ton vampire en prévision du moment ou l'ex nihilo sera cramé
Même cas de figure qu'avec Society of Leopold, d'ailleurs.
Society of Leopold
Type: Master
Unique master.
Put this card on a vampire. During his or her controller's untap phase, the vampire with this card either burns 1 blood or is burned (the controller's choice). The vampire with this card can move it to any other vampire as a +1 stealth (D) action.
François V.
LSJ a écrit :I have no idea what this question is asking.
But I suspect the answer is: card text.
mauvaise réponse et le cas de figure est différent. Ca vient de m'interpeller vu que j'avais une réponse différente dans ma boîte mail et je viens de dabeule tcheque.
Donc non, on n'a pas le choix avec Ex Nihilo quand il reste du blood au vampire : il doit brûler du blood. Il ne brûle que s'il est vide.