Secure Haven
Master - 1 pool
Unique location. Haven.
Put this card on a minion you control. This minion cannot be affected by (D) actions. Any Methuselah burns an additional pool when playing master cards on (or that target) this minion. Burn this card if this minion enters torpor. A minion can have only one haven.
Haven Uncovered
Master
Put this card on any ready vampire. Any minion not controlled by that vampire's controller may enter combat with that vampire as a +1 stealth (D) action. That vampire can burn this card as a +1 stealth (D) action.
Y'en-a-t-il une qui prevaut devant l'autre ?
La chronologie des choses a-t-elle une influence?
[Est-ce que je peux rusher par le H. Uncovered un vampire qui avait deja un Secure Haven dessus ?
Et si le Secure Haven etait la AVANT que je pose mon H. Uncovered?]
Secure Haven
Master - 1 pool
Unique location. Haven.
Put this card on a minion you control. [color=red]This minion cannot be affected by (D) actions[/color]. Any Methuselah burns an additional pool when playing master cards on (or that target) this minion. Burn this card if this minion enters torpor. A minion can have only one haven.
Haven Uncovered
Master
Put this card on any ready vampire. Any minion not controlled by that vampire's controller may enter combat with that vampire as a +1 stealth (D) action. That vampire can burn this card as a +1 stealth (D) action.
Y'en-a-t-il une qui prevaut devant l'autre ?
La chronologie des choses a-t-elle une influence?
[Est-ce que je peux rusher par le H. Uncovered un vampire qui avait deja un Secure Haven dessus ?
Et si le Secure Haven etait la AVANT que je pose mon H. Uncovered?]
je pense que tu a la reponse en lisant bien les cartes.
mais tu as raison, le haven uncovered OUVRE bien la possibilité de faire une D action sur le vampire.
Le souci c'est que secure haven l'immunise au D actions.
ce n'est pas contradictoire
c'est faux, en effet. Cf la réponse d'Alef Thau : tu peux mettre HU sur un vampire avec SH pour le prix d'un pool, mais tu ne peux en revanche bénéficier de l'action d'entrer en combat via HU.
En effet. La citation fait référence à Haven en tant que mot-clé, tout comme il existe des mots-clé "mortal, gun, ghoul, vehicle, ammo" etc. mais pas au nom de la carte proprement dit, qui lui n'interagit qu'avec la NRA et les conditions du style "only 1 can be played in a game".