Heidelberg Castle, Germany [DS:U2, FN:PR]
Heidelburg Castle, Germany
Cardtype: Master
Cost: 2 pool
Master: unique location.
Tap to transfer equipment cards, move blood and transfer retainers between any two ready vampires you control. (You may choose the amount of blood you move and which cards you transfer.) Cannot be used during an action.
Salut les Rulemasters.
Un locquipment est une "equipment card". Ce n'est pas un equipement mais cela reste un "equipment card" . A priori je pourrais donc transférer un locquipment avec heidelberg. ..
Voici le rulling de LSJ s'appliquant au Disputed territory (ça vous évitera toujours de le chercher)
Transferring Locquipment via Disputed Territory to the *same* Methuselah that currently controls the locquipment results in no effect - the locquipment cannot be moved to a different minion of the same Methuselah. [LSJ 19971002]
Question : je fais quoi je prends le ruling au pied de la lettre je repose la question à LSJ pour l'Heidelberg ou je me rhabille ?
Merci
Heidelberg et Locquipment
Modérateurs : Modérateurs, Judges
- Louharn
- Elder in training
un équipement qui devient une loc comme palestrial estate devient une location une fois en jeu et perd tout caractère d'équipement : elle ne peut pas être voler après une diablerie et n'est pas affecté par tout ce qui peut affecté un équipement. Elle prend en plus les effets qui pourrait cibler les locations une fois qu'elle est posé.
En tout cas c'est ce que le texte de palestrial estate laisse fortement sous entendre. En gros c'est un équipement avant d'être posé mais c'est une location une fois qu'elle a été posé.
palestrial estate :
This equipment card represents a unique location and does not count as equipment while in playThe vampire with this location gains 1 blood at the beginning of each of your master phases (ignore excess blood).
En tout cas c'est ce que le texte de palestrial estate laisse fortement sous entendre. En gros c'est un équipement avant d'être posé mais c'est une location une fois qu'elle a été posé.
palestrial estate :
This equipment card represents a unique location and does not count as equipment while in playThe vampire with this location gains 1 blood at the beginning of each of your master phases (ignore excess blood).
Aphorisme zen sur la colère :
"A la troisième giffle, shinseï, lui même, s'est énervé"
"A la troisième giffle, shinseï, lui même, s'est énervé"
- François V.
C'est comme dit Louharn.
Palatial n'est pas un equipement une fois en jeu.
Tu ne peux pas le transferer avec Heidelberg :
Palatial n'est pas un equipement une fois en jeu.
Tu ne peux pas le transferer avec Heidelberg :
>
> The text on some equipment cards say it's a location and not equipment while
> in play, but the card text on Heidelburg Castle states clearly that you may
> move "Equipment _Cards_" between two ready minions (or is it Vampires?).
> Am I right to assume that loquipment may be moved by the use of the castle?
> It's still an Equipment card, even tho it's not equipment.
No. It is not an equipment card while in play.
--
LSJ (vtesrep@white-wolf.com) V:TES Net.Rep for White Wolf, Inc.
Links to V:TES news, rules, cards, utilities, and tournament calendar:
http://www.white-wolf.com/vtes/
François V.
LSJ a écrit :I have no idea what this question is asking.
But I suspect the answer is: card text.