Bonsoir à tous,
lors d'une partie amicale entre soissonnais j'ai posé ces 2 Master en jeu :
Name: Ruins of Charizel
[KMW:R/PB]
Cardtype: Master
Clan: Baali
Master: unique location.
Put pool you burn to untap your infernal minions (using the infernal ability) on this card. Once each action, you may burn X counters from this card to reduce a bleed against you by X. Burn all counters from this card during your predator's discard phase.
Name: Protected Resources
[VTES:R, CE:R, Third:R, KoT:R]
Cost: 2 pool
Master.
Put this card in play. You do not burn more than 2 pool when a minion bleeds you, regardless of the amount of the bleed. Burn this card if a minion you control successfully bleeds.
Artist: Chris Stevens; Richard Thomas
Ma question est la suivante :
Je me fais bleeder à 3, est ce que le protected resources descend le bleed à 2 et est ce que 2 counters sur ruins of charizel réduisent finalement le bleed à 0 ?
Ou bien faut-il d'abord réduire le bleed avec les counters et prendre un bleed à 1 ?
Ruins of Charizel / Protected resources
Modérateurs : Modérateurs, Judges
Re: Ruins of Charizel / Protected resources
Moi je dirais la deuxième réponse.Antoine69 a écrit :Bonsoir à tous,
lors d'une partie amicale entre soissonnais j'ai posé ces 2 Master en jeu :
Name: Ruins of Charizel
[KMW:R/PB]
Clan: Baali
Master: unique location.
Put pool you burn to untap your infernal minions (using the infernal ability) on this card. Once each action, you may burn X counters from this card to reduce a bleed against you by X. Burn all counters from this card during your predator's discard phase.
Name: Protected Resources
[VTES:R, CE:R, Third:R, KoT:R]
Cost: 2 pool
Master.
Put this card in play. You do not burn more than 2 pool when a minion bleeds you, regardless of the amount of the bleed. Burn this card if a minion you control successfully bleeds.
Artist: Chris Stevens; Richard Thomas
Ma question est la suivante :
Je me fais bleeder à 3, est ce que le protected resources descend le bleed à 2 et est ce que 2 counters sur ruins of charizel réduisent finalement le bleed à 0 ?
Ou bien faut-il d'abord réduire le bleed avec les counters et prendre un bleed à 1 ?
Car le bleed est toujours un bleed à 3, d'ailleurs en cas de boost, tu peux archoner au passage.
Tu réduits le bleed comme tu peux et à la fin, tu ne perdras que 2 au maximum.
- floppyzedolfin
- Methuselah