"next" de Synesios

Vous cherchez des informations sur les règles du jeu. Vous avez des questions sur des cartes, vous ne comprennez pas des rulings, etc., postez ici.

Modérateurs : Modérateurs, Judges

Répondre
floppyzedolfin
Methuselah
Methuselah

"next" de Synesios

Message par floppyzedolfin »

Code : Tout sélectionner

Synesios 
Clan: True Brujah (group 2)
Capacity: 8
Disciplines: POT PRE TEM obf ser 
Independent: Synesios has 2 votes. You may pay a pool when you play a Master: Out-of-Turn card to gain an extra master phase action in your next master phase. Synesios cannot use cards that require Celerity [cel]. Scarce.
Voila les donnees : Y'a un vampire titré en torpeur chez quelqu'un d'autre.. Je controle Synesios et Anson. Ma premiere MPA est de jouer un Vulnerability sur le vampire titre. HOP! J'echaine avec un Leadership Vacuum.
Puis-je payer 1 pool pour pouvoir jouer mon Minion Tap sur Synesios durant cette Master Phase ?

Leadership Vacuum
Type: Master
Master: out-of-turn. Unique.
Only usable when a ready titled vampire controlled by another Methuselah is burned or sent to torpor. Usable during your turn. Put this card in play and put X counters on this card where X is the number of votes that vampire has. That Methuselah burns X pool during each of his or her untap phases. During his or her untap phase, if he or she controls a ready vampire with a capacity above 7 or with a title, burn this card.

Vulnerability
Cost: 1 pool 
Master.
Burn a vampire in torpor.
Au passage : est-ce que je remplace ma Vulnerability avant de jouer mon Leadership Vacuum ?
zkopiosy
Alastor of V:EKN France
Alastor of V:EKN France

Re: "next" de Synesios

Message par zkopiosy »

floppyzedolfin a écrit :

Leadership Vacuum
Master: out-of-turn. Unique.
Only usable when a [b]ready[/b] titled vampire controlled by another Methuselah is burned or sent to torpor.... [/quote]

Le Leadership Vacuum ne fonctionne pas avec vulnerability.

Pour le reste de ta question je sais pas. A mon avis non, car ta "current master phase" n'est pas ta "next master phase".
Alastor vekn Sud Est.
Toreador Primogen of Alés
Ankha
Administrateur & Inner Circle - Rule monger & Ratings Coordinator
Administrateur & Inner Circle - Rule monger & Ratings Coordinator

Message par Ankha »

Le cas de figure peut se présenter avec Out of Control par exemple.

Name: Out of Control
Cardtype: Master
Cost: 2 pool
Master.
Burn a Brujah antitribu with capacity below 6. Only one Out of Control can be played during a game.
Puis-je payer 1 pool pour pouvoir jouer mon Minion Tap sur Synesios durant cette Master Phase ?
Non. Seulement pendant la master phase du prochain tour.
Ratings coordinator et Rules Director - BCP
Prince de Paris
REINS!
floppyzedolfin
Methuselah
Methuselah

Message par floppyzedolfin »

OK, je refais la partie Leadership Vacuum.

Qqn controle Stanislava, qui a fait un Dual Form sup'. Je propose un Golconda sur la Dual Form, le Golconda est accepte, la Dual Form "removed from the game" et Stanislava devrait bruler.

Re-Leadership Vacuum, ....

Golconda: Inner Peace
Master.
Choose a vampire with a capacity above 7. Remove that vampire from the game. His or her controller gains pool equal to the vampire's capacity. The controller may cancel this card by burning 2 pool.

Dual Form
Type: Action
Requires: Protean 
Cost: 2 blood
+1 stealth action.
[pro] Untap this vampire. During this minion phase, you may untap this vampire again.
[PRO] This acting vampire's capacity is reduced by 1. Put this card in play, tapped. It becomes a non-unique vampire with the same clan, capacity and Disciplines as the acting vampire. You may move up to 2 blood from the acting vampire to this vampire. If either minion leaves the ready region, the other is burned.

EDIT : Merci Ankha
François V.

Re: "next" de Synesios

Message par François V. »

floppyzedolfin a écrit :
Au passage : est-ce que je remplace ma Vulnerability avant de jouer mon Leadership Vacuum ?
oui.

A part ca, je pense qu'Ankha a bon.
François V.
LSJ a écrit :I have no idea what this question is asking.
But I suspect the answer is: card text.
Morty
Human

Message par Morty »

J'en profite, à propos de dual form :
Si l'un des 2 vampires part en torpeur, l'autre brule, et donc la premiere ( celle qui est partie en torpeur ) brule également ?
François V.

Message par François V. »

Morty a écrit :J'en profite, à propos de dual form :
Si l'un des 2 vampires part en torpeur, l'autre brule, et donc la premiere ( celle qui est partie en torpeur ) brule également ?
non, le "brulage" n'a lieu qu'une seule fois par paire.

(tu aurais pu ouvrir un autre thread... ou encore rechercher "Dual Form" sur le forum Regles... :) )
François V.
LSJ a écrit :I have no idea what this question is asking.
But I suspect the answer is: card text.
Répondre