Un combat est en train de se finir avec les 2 combattants ready.
A est acting et joue taste of vitae.
B en réponse joue telepathic tracking sup
A en réponse veut jouer Disarm
Et là s'ensuit un débat de savoir si A à en effet l'opportunité de jouer disarm ou pas après un TT.
On appelle Stone qui n'est pas sûr disant que c'est un cas un peu compliqué mais qui rule que A ne peut plus jouer disarm.
Après la round je fais un sms à Vincent pour valider le ruling (vu que Stone hésitait vraiment) et Vincent valide le ruling : on ne peut pas jouer un disarm après un TT sup.
Puis en réfléchissant je me suis dit que ça voulait aussi dire que si on était acting, on pouvait jouer un TT sup pour empêcher l'opposing de jouer des effets de fin de round du type Taste of Vitae ou Disarm. Et du coup, je suis allé faire quelques recherches et je suis tombé sur ça :
https://groups.google.com/forum/?hl=fr# ... CmsxDjI_YJ
avec le texte qui nous intéresse :
Du coup, le SMS de Vincent est-il un reversal officiel du ruling initial de LSJ ?LSJ a écrit :> This means, that I can play Tast of Vitae after superior Telepathic
> Tracking. Correct?
Before or after - they have the same timing window.
Et avec le nouveau wording de superior Psyche, je pense que c'est la même chose.
Name: Taste of Vitae
[Jyhad:U, VTES:U, SW:PB, CE:U/PB2/PN, BH:PN2, KMW:PAn2, LoB:PO2, Third:PB2, LotN:PG2, KoT:U/PB3/PT3]
Cardtype: Combat
Only usable at the end of a round of combat. Not usable by a vampire being burned or going to torpor.
This vampire gains an amount of blood equal to the amount lost by the opposing vampire to damage during this round. A vampire may play only one Taste of Vitae each round.
Name: Telepathic Tracking
[SW:U, LoB:PO2, Third:U, SP:DoF3]
Cardtype: Combat
Cost: 1 blood
Discipline: Auspex
[aus] Press, only usable to continue combat. If another round of combat occurs, this vampire gets 1 optional maneuver that round.
[AUS] Only usable when both combatants are still ready and combat would end. Start a new round instead.
Name: Disarm
[Sabbat:R, SW:R, CE:PB, BH:PN, KMW:PAl, Third:R]
Cardtype: Combat
Discipline: Potence
[pot] Only usable at close range at the end of a round of combat in which this vampire successfully inflicted more damage than the opposing vampire. Not usable by a vampire being burned or going into torpor. Put this card on the opposing vampire and send that vampire into torpor. The vampire with this card has -1 strength. He or she may burn this card by burning 3 blood. A vampire can have only one Disarm.
[POT] As above, but the vampire with this card has -2 strength.
Name: Psyche!
[Jyhad:U, VTES:U, FN:PA2, CE:U/PB, KMW:PAl2, Third:U, KoT:U/PB3/PT3]
Cardtype: Combat
Discipline: Celerity
[cel] Press.
[CEL] Only usable at the end of a round when both combatants are still ready and combat is about to end. After this round, begin another combat with the opposing minion.
Artist: Jeff Menges; Eric Lofgren